1 בינואר 1991

מרתון פורטיסחרוף - גלי צה"ל 1991- תמליל






מרתון פורטיס - סחרוף שודר בגלי-צה"ל בשנת 91
המרתון מובא כאן כלשונו...מלבד השירים הנפלאים, כמובן ,שנשארו על הסלילים. תודה מיוחדת לעינת על העבודה המאומצת, על שעות ארוכות של תמלול הקלטות והקלדתן אל המחשב. 
ק- יואב קוטנר ס- ברי סחרוף פ- רמי פורטיס
ק - בואו נחזור לימים הרחוקים ההם, 1978, ככה נפתח התקליט הראשון שלך, רמי . אתה עוד זוכר משהו מהתקופה ההיא בכלל
פ - כן, קצת מטושטש, אני יודע, יכול להיות שנהייתי סנילי, הרבה פרטים נשכחו
ק - בוא קצת חומר רקע, איפה היית לפני התקליט הזה, מה היית, מה הקשר שלך למוזיקה? ו
פ - אז ככה, שרתי באמבטיה כשהייתי ילד
ק - אני זוכר
? פ- אתה גם שרת באמבטיה
ק - הייתי שכן, שמעתי, עושה קולות
.פ - עשית קולות?, זהו ו
ק- בני כמה אתם ? , שאנשים ידעו
פ - אני בעוד זמן קצר בן 36
? ק- וברי
ס - ואני בעוד זמן קצר בן 33
פ - לפני צבא הייתי מקשקש עם כל מיני חבר'ה על גיטרות, לא ידענו לנגן, היינו עושים ת'צמנו יותר פוזות מאשר מנגנים. שנת 75 השתחררתי מהצבא והקמתי להקה שנקראת "הזבוב", כל מיני חבר'ה, לבשנו שמלות אני יודע, כל מיני דברים כאלה, אז הכרתי את האנשים שעבדו עם להקת "תמוז", קם "פלונטר
ק - היית חשמלאי בלהקת "תמוז"? סחבת ציוד
פ - סחבתי ציוד בהתחלה עד שקיבלתי את ------ חשמלאי, אבל האמת היא שפחדתי מאוד, פחד אימים, הייתי מוציא ניצוצות, מה שנקרא 3 פזות, היום גם בטח זה קיים, זה לא בשבילי. אז עשיתי תקליטים, ז"א הראשון שעשיתי בעצם
ק - רגע, דילגת על משהו, תמוז נתנו לך אני זוכר לשיר
פ - נכון
ק - אני זוכר אותך בהפסקה בצוותא שר
פ - תמוז העלו אותי לבמה פעם ראשונה בצורה אני יודע, היו אומרים, עכשיו החשמלאי ישיר לכם שיר, אריאל היה עושה מן סיפור כזה
ק -איפה אתה היית בימים האלה, ברי
ס - אני אז ניגנתי בלהקה בשם "חלום קוסמי
ק - איזה להקה
ס - "חלום קוסמי
ק - של הדר אבישר?
ס - גם אדר אבישר, יוסי מר חיים
ק - אתה יודע שיש לי הקלטה של חלום קוסמי
ס - יש לך הקלטה של זה?
ק - אני יכול לרוץ להביא
ס - איל יש לך, לא יכול להיות
ק - יש לי. אולי לא בהרכב שאתה היית בו
ס - אני תמיד הייתי שם
פ - שכחת חבר אחד בהרכב שלכם, דני ווב
ס - דני ווב כן הוא הביא את הסינטיסייזר הראשון לארץ ועשה ציפצופים ואנחנו נהרסנו מזה, זה היה בדיוק בתקופה שפורטיס ניגן עם זבוב
ק - אולי לסיום השעה הזאת אני אפתיע אתכם עם קטע מחלום קוסמי פשוט שאני אספיק לרוץ להביא אותו
ס - הפתעת אותנו מאוד
ק - אבל בוא, אני רוצה לשאול אותך רמי, אתה לא הקלטת כלום בתקופת זבוב
פ - לא אני לא חושב שמישהו היה מעוניין או רצה להקליט את זבוב זאת הייתה להקה שעשתה הרבה רעש בצורה פיזית לא רעש בצורה
ס - שירים של אלכס הרווי
פ - אלכס הרווי
ק - בגרמנית גם אני זוכר
פ - כל מיני ביצועים הכי לא ברורים. ההופעה הראשונה שלנו בחולצה כחולה במועדון בבית לסין. טל היה בהלם
ק - ואתה חוץ ממה שאתה לא יודע שיש לי, אתה הקלטת משהו ברי.?בתקופה הראשונה באלבום הראשון
ס - לא, אני
.ק - עוד לא נפגשתם אז בכלל
ס - נפגשנו, אני חושב שאפילו ניגנתי בזבוב איזה הופעה או שתיים
פ - כן
ס - אם אני לא טועה, אני ממש לא זוכר
פ - היית אורח כבוד
ס - כן תראה זו היתה תקופה שלא הבנו שמוזיקה הולכת להיות המקצוע שלנו
ק - אף-אחד לא חשב לתעד את זה בכל אופן
פ - זה היה יותר בעניין של חלומות, אתה יודע עמדנו על הבמה ובתור חברה צעירים, ברי בדיוק עוד לא גמר בי"ס, אני גמרתי צבא וכן עשינו רעש
ק - בואו נשמע עוד שיר מהתקליט הראשון ואחרי זה נפתיע אתכם באיזה הקלטה מאותה תקופה השיר הזה יש לו קשר למה שדיברנו הוא נקרא" הדור הזה" אתה רוצה להוסיף משהו על השיר הזה ? ו
פ - כן, זה היה שיר מאוד נאיבי
ק - אפרופו הדור הזה , אני רוצה להשמיע משהו לכם ולמאזינים שאולי לא יודעים או זוכרים במלאת שלושים שנה למדינת ישראל, בעקבות יום העצמאות, עשו איזה כתבה בטלויזיה על הדור הזה למה הוא מקשיב ומה הוא עושה ואתה פורטיס , בין השאר, הופעת שם בתור להקת פאנק, אתה אף-פעם לא טענת שאתה להקת פאנק אבל האשימו אותך בזה, אני הורדתי לטייפ כמה קטעים מתוך הכתבה הזו, נשמע כמה צעירים מדברים, גם איך שאתה נשמעת לפני התקליט הראשון, בואו נשמע
ק - 1978, אז אתה כן היית פאנק רמי ? המ
פ - כנראה שהייתי בלי לדעת ז"א
ק - אהבת תפאנק
פ - אהבתי , לא הכל אהבתי את מה שהתפתח מה שבא אחרי
ק - אתה אומר שכבר ב75 עשית סתם רעש ז"א שעשית פאנק עוד לפני שהיה פאנק
פ - כן זה בעצם מה שאמרתי מקודם, כנראה שהייתי פאנק בלי לדעת שהייתי פאנק אבל בעצם אף-פעם לא לקחתי תוויות, סיכות ביטחון וכל מה שנלווה
ק - אבל ההופעה שלך אני זוכר ביחוד לתקופה הייתה מאוד מאוד פרועה כי היית זז על הבמה בכל מיני עוויתות שלא היו מקובלות אז, איך זה קרה, זה בא לך לבד או שניסית לחקות כל מיני אומנים
פ - לא, תראה, לחקות אומנים היה אז מאוד קשה כי לא היה אז וידאו ולא היה "עד פופ" ותוכניות כאלה כנראה שהייתי עצבני
ק - זה הפריע לך שהיגדירו אותך כפאנק זה הפריע לך לקבל הופעות בכל מיני מקומות?
פ - כן, אחרי כל הופעה שעשינו לא נתנו לנו לחזור לאותו מקום
ק - כי אני זוכר שבאותה כתבה בטלויזיה מדברים על זה שהיתה איזושהיא הופעה בהיכל התרבות ואחרי זה מראיינים את אחד האחראים שם, שזה משחית את הנוער ואחרי זה
פ - כן, ואחרי זה לא נתנו, הייתה השתוללות , זרקו עגבניות, כל מיני כאלה
ק - איפה הופעת באותם ימים
פ - בית החייל, היכל התרבות, ארלוזורוב
ק - אני זוכר איזה הופעה שלך , אם אני לא טועה לבד עם גיטרה באיזה מועדון שנקרא "שלוק
פ - נכון, זה היה חלק מהעניין. תראה חלק מההופעות זה היה עם להקה שהצלחנו לארגן להקה. היה מאוד קשה אז
ק - תיכף נדבר על הלהקה. אבל החלק השני
פ - והחלק השני זה היה אני לבד עם גיטרה והיגיע לפעמים למצב שלא נשארה גיטרה
ק - נשארת לבד
פ - אחד מהאמצעים היתה גיטרה שלקחתי. אמרתי לברי, תשמע הערב יש לי הופעה ב"שלוק" וחזרתי בלי גיטרה. אמרתי לברי, תשמע אין גיטרה
ק - אבל נשארתם חברים
פ - כן
ק - יפה
פ (לברי) - אתה זוכר שאין גיטרה?
ק - "למדי אותי הלילה", בוא נזכיר את השותפים לשירים האלה, סמי בירנבך
פ - סמי בירנבך כתב איתי את הטקסטים באותה תקופה, לא את כולם את חלקם
ק - את רובם הייתי אומר
פ - כן את רובם
ק - אתם ממש עבדתם יחד?
פ - אני הכרתי אותו קצת לפני שעשינו את התקליט. נועם הלוי עשה לי הכרה
ק - לשעבר זייד
פ - עשה לי הכרה עם סמי בדיוק סמי חזר מאיזה שהות של כמה שנים בלונדון. פתאום ראיתי איזה אחד עם עניבה וחליפה
ק - ועם הרבה תקליטים גם
פ - כן, הרבה תקליטים. את התקליטים לא ראיתי. ראיתי רק את החליפה והעניבה עם הרבה שערות לבנות קודם. אמרתי לנועם, זה כותב שירים, נראה לי חשוד להפליא. לא שייך לנושא. ככה גם נכנס לסיפור חיים רומנו אישתו התנגדה קשות שהוא יעבוד איתי - מה אתה צריך לעבוד עם המטורף הזה - ניראיתי להם אז איזה משהו קיצוני
ק - רומנו מקבל אז את הכרדיט של מפיק וגם מעבד
פ - כן, אז היה גם העניין של מעבד למה לא הייתה להקה ממש
ק - הוא באמת עיבד? ז"א , נתת לו שירים והוא באמת שינה אותם? או שהוא עזר לך
פ - כן, הוא אפילו השתתף בכתיבה של אחד השירים, של "שמש לך מצפים" ו
ק - זה היה הלהיט של האלבום הזה אז
פ - מי עוד? קובי כהן שניגן עם מתי כספי באותה תקופה
ק - הוא היה גם בהופעות איתך או רק בהקלטות
פ - לא, הם הופיעו איתי רק פעם אחת הצוות הזה. לא זוכר מי היה המתופף בצוות הזה
ס - בוזין
ק - יוסי בוזין
פ - כן, לא חושב. כן, חלק ההקלטות היה בוזין היה משה עובדיה שקראו לו ערפאת, אנלא יודע למה היה הולך עם השערות מגולגות מסביב לראש
ק - היה לו גם להקה משלו להקת "קסדה
פ - להקת "קסדה". היה כל הזמן הולך עם קסדה, שערות מגולגלות מסביב לראש, משקפיים שחורות
ק - איםה הוא היום דרך אגב?
פ - לא יודע
ס - היום הוא מטפל בגיטרות, מתקן גיטרות, בונה גיטרות
ק - פרש מהפעילות ה
ס - כן
פ - מי עוד היה
ק - כן יוסי בוזין עדיין פעיל
פ - וברי שעוד כמה פעמים עלה בתפקיד אורח כבוד
ס - בתקופה ההיא אני התגייסתי לצבא, יצאתי מהעניין אז אני זוכר שבחופשות הייתי מנגן בהרכב הזה
ק - בהרכב בתקליט, בכל אופן, אתה לא מופיע. למטה מופיעים כל מיני שמות
פ - נתי ויסמן שכחנו
ק - או, נתי וייסמן, אם דיברנו על שערות ארוכות
פ - נתי וייסמן עם שערות עד הריצפה
ק - הוא היה הגיטריסט המוביל
פ - תראה , נתי וייסמן ואני זה החיבור הכי ראשוני מפני שאנחנו היינו שכנים בשכונה, אני זוכר תקופה שהיינו בני 12 עומדים עם גיטרות ועושים פוזות
ק - למה לא הקלטתם את הדברים האלה
פ - למה?, לא ידענו לנגן, אתה רוצה שנקליט?
ק - כן. מי זה דויד גריבס?
פ - דייויד גרייבס. שכחתי עוד אחד
ק - אני אזכיר לך. כתוב פה פשוט
פ - כן, היום הוא מנגן, אני חושב, עם ליבי והפלאש. משהו כזה
ק - בסקסופון ששמענו קודם, פטר ורטהיימר, עד היום
פ - הוא בדיוק עלה לארץ באותה תקופה
ק - אז הוא חשב שזה מה שעושים פה
פ - כן
ק - טוני בראוור, כנר
פ - טוני בראוור, יא-אללה, אתה כל רגע מזכיר לי עוד מישהו. טוני בראוור בניו-יורק היום
ק - כן. הוא היה בלהקה אז
פ - "זינגלה" אני חושב
ק - לא, הוא היה ב"זינגלה" וב"ברוש" וגם בלהקה של דני בדרוק, אם אתה זוכר
פ - נכון, ויש גם עוד כמה שקקורין אלאל עשתה קולות
ק - נאווה ברוכין, ריקי מנור
פ - נאווה ברוכין וריקי מנור
ק - אבל הן לא היו איתכם ממש בלהקה
פ - לא, אבל הן השתתפו בתקליט
ק - איך באמת זה קרה. איך שכנעת את חב' התקליטים להוציא לך תקליט
פ - לא שכנעתי. את התקליט בעצם, מימן רפי מלול שעובד עם נטאשה היום. הוא אמר - אנחנו עושים תקליט - אמרתי לו טוב תעשה תקליט. לא ידעתי בדיוק למה הוא התכוון. בחיים שלי לא הייתי באולפן הקלטות ולא עשיתי תקליט ואחרי שנתיים גמרנו את התקליט הזה. כל פעם שהיה לו כסף היינו נכנסים לאולפן ואז אני זוכר שהגענו ל"הד ארצי" והם אמרו - ניין , אנחנו לא מעוניינים בזה נשמע לנו קיצוני - ואז הגענו ל CBS ושם ישב בחור שקראו לו רוני בראון והוא דווקא גילה עניין ועשו שם מין עיסקה שהיא וככה יצא "פלונטר" וואלה
ק - "המוות אינו מחוסר עבודה" זה שיר שעד היום מבקשים ממך לשיר בהופעות
פ - צועקים לי בהופעות "המוות אינו מחוסר עבודה
ק - ואז, זה היה על דברים שבאמת קרו בארץ והיכרת או על משהו כללי
פ - אני זוכר באמת אנשים שמתו בארץ מסמים. זה היה מאוד חדש ז"א מהרואין. נכנס לראש כל הסיפור הזה ומצאתי את עצמי כותב שיר על זה
ק - זה לא היה מפחיד לשיר שיר כ"כ בנושא כ"כ קיצוני
פ - לא. גם הכל היה קיצוני מבחינתי אז. אתה יודע, הייתי ילד הכל היה, מתים מסמים, בום כותבים שיר, הדור הזה רקוב, שיר, מסך טלוויזיה, לא הבנתי
ק - בוא נעבור לשיר הבא בתקליט, אחד מהלהיטים. יש דברים שהפכו ללהיטים אח"כ "רד מעל מסך הטלויזיה
פ - "רד מעל מסך הטלויזיה" הוא בעצם עד היום להיט ואנחנו מסיימים איתו את ההופעות של המופע החדש. כיף לנו לנגן אותו
ק - למי התכוונת?
פ - למי התכוונתי
ק - היה משהו ספציפי?
פ - היו כמה ספציפים. אתה יודע, הייתה פעם בטלויזיה תוכנית "עלי כותרת
ק - ירון לונדון
פ - ירון לונדון. עכשיו, כנראה שירון לונדון באותה תקופה לא היה כ"כ ביחסים עם האנשים בטלויזיה והזמין אותי לעשות את השיר הזה בפעם האחרונה של "עלי כותרת". אנחנו שרנו "רד מעל מסך הטלויזיה שלי", עקיצה פרטית שלו גם כן. אני זוכר את שולץ מסתובב במסדרונות של הטלויזיה הישראלית בירושלים, כאילו הוא איזה חבר כנסת, צעק
ק - אתה הזכרת את שולץ וזה מזכיר לי שעשיתם דברים ביחד עוד לפני התקליט הזה, סרטים, ובסרטים היתה גם מוזיקה ואחד השירים "נעליים" מתגלגל עד היום
פ - עשר שנים
ק - והוא יצא לאור, אבל קודם כשהכנו את המרתון אתה סיפרת לי על עוד שיר "שולץ יקר" ו
פ - תאמין לי שאני בקושי זוכר את זה
ק - זה היה השיר הראשון שכתבת שהוקלט
פ - לא. זה היה השיר הראשון מתוך הסרט. הסרט הזה יצא בתקופה שעבדנו על "פלונטר" אז עשינו את הסרט הזה שהיה הכי לא ברור, עד היום אם מסתכלים על הסרט הזה יוצאים עם הרגשה של לא הבינו כלום. אנחנו לא הבנו למה עשינו את הסרט. אולי כן, זו אוטוביוגרפיה של שולץ על עצמו, רגעים
ק - הסולואים של הגיטרה, זה לא אתה פורטיס
פ- לא, זה נתי וייסמן
ק- בתקופה הזו ידעת לנגן ממש
פ - לא, שני אקורדים, שלושה, ככה כתבתי את השירים. ז"א כל השירים נעו סביב 4 אקורדים
ק - אז צדקו בטלויזיה כשאמרו שהפאנק הוא
פ- בטח, תראה מהבחינה הזו הם צדקו
ק - אנחנו מזכירים כמה פעמים את המילה להיט, מי ישמע כמה השמעות או מכירות היו לזה. תנסה להיזכר בימים ההם כשפורטיס עוד לא היה אין
פ - לא היו השמעות ברדיו מי יודע מה כי בארץ עוד לא היו דברים מהסוג הזה
ק- אני זוכר שאת השיר הבא "שמש" כן השמיעו בגלל בעיקר שזה היה קצת רגאיי
פ - בעיקר כי זה נשמע יותר עדין ורך
ס - השמיעו את "שמש" במטוסים של אל-על
פ - כן, במטוסים של אל-על. זה דווקא יציאה באמת
ק - אולי זה יצא באיזה תקליט אוסף שנקרא אל-על
פ - והעיתונות גם חגגה על זה בגלל הסטוץ פחות בגלל המוזיקה
ק - קטלו את זה או אהבו או מה, בלי להזכיר שמות
פ - אני מכיר דווקא עיתונאי שכתב ביקורת טובה. השאר היו חלוקי דיעות על העניין אבל היו הרבה כתבות איתי, רצו לדעת מי זה הטיפוס הזה
ק - אני חושב שהיה עוד עניין בהיסוטריה שלך שאבא שלך היה איזה פונקציה בעיריית ת"א
פ - כן, היה מנהל מח' תרבות נוער וספורט
ק - וזה הדליק הרבה עיתונאים איך הבן של הנמהל
פ - עוסק בתת-תרבות
ק - מה היתה התשובה שלך ךזה
פ - התשובה שלי היתה שאני עוסק בתרבות
ק - ואבא שלך
פ - אבא שלי גרס שזה תת-תרבות כבד
ק - וככה העיפו אותך מהבית
פ - לא העיפו אותי מהבית, חס וחלילה, היינו משוחחים קצת
ק - "שמש לך מצפים", קטע 'רגאיי' קדום
פ - הכלב שנובח, אני עד היום רואה אותו ליד הבית של ההורים שלי, עוד חי בקושי גורר את עצמו. ואז בהקלטה היה שד, נבח לנו כאוות נפשינו
ק - איזה מוזיקה אהבתם. למשל פה זה פתאום 'רגאיי', חלק דומה קצת ל'פאנק'. אם אתם זוכרים, מה היו ההשפעות עליכם
פ - 'רגאיי' היה חלק מההשפעות
ק - אני זוכר 'דאב'
ס - האמת היא שבאותה תקופה התחיל "ניו-ווייב", "ראשים מדברים" ו
ק - ומוזיקה ישראלית, שמעתם, אהבתם
פ - אני לא
ס - "תמוז" בערך בתקופה הזו
פ - אני שמעתי את "תמוז" כמעט כל ערב
ק - בהופעות שלך בין החצאים של "תמוז" מה היית שר, את השיר הזה?
פ - לא הייתי שר חומר מהתקליט בכלל, הייתי ממציא במקום. הייתה לי שנה כזו הייתי מגיע לדירות , לפאבים, לוקח ת'גיטרה מתחיל לאלתר כל מיני טקסטים. לפעמים אילתרתי שטויות איומות ונוראות, לפעמים זה היה יושב טוב. הקטע שזה היה רק שנה. תבקש ממני לעשות את זה היום אני אתבייש. אני התביישתי
ק - גם אז אני זוכר חלק מהתגובות היו נגדך, היו זורקים עליך דברים וצועקים
פ - משוגע, משוגע, עד היום צועקים לי משוגע
ק - היה איכפת לך, נעלבת מזה
פ - לא נעלבתי מזה. אני חושב שזה מאהבה
ק - מאהבה צועקים לך כאלה קללות
פ - כשצעקו לי מגעיל אז זהו עד כאן
ק - מגעיל זה כבר מעליב
פ - פורטיס זה גם שם של אבא שלי לא רק שלי. אם היו קוראים לי אקווריום מגעיל מילא, אני ספרדי לא לשכוח
ק - אתה ספרדי מאיזה עדה?
פ - אבא שלי איטלקי ואמא עיראקית, צריך לשמור על כבוד המשפחה
APPLE FOOLS ק
פ - אל תשאל אותי על השיר הזה. סמי כתב פתאום איזה טקסט על עיתונאים שהם בני-זונות ומסריחים, סליחה, יצא שיר באנגלית וזמזמנו אותו
ק - די התבישת במבטא שלך בשיר הזה
פ - כמו פרסי, סליחה מהפרסים, אבל זה בערך נשמע ככה
ק - היו אז בין הלהקות תחרות או יחסי שיתוף?
ס - זה היה שיתוף, זה היה די ראשוני, לא היו להקות שעשו דברים באופן ממוסד, פתאום מישהו החליט לפתוח מועדון היו מביאים את כל החבורה, ישר מתוך החבורה היו יוצאות 3 להקות שבעצם בכל הלהקות זה אותם נגנים
ק - זה מוזר כי אנחנו לא מדברים על שנות ה- 60 שזה היה ראשוני אלא סוף שנות ה- 70 תחילת שנות ה- 80
פ - המדיה לא התעסקה אז ברוק'נרול כמו שהיא מתעסקת היום
ק - "מחפש את עצמי" - איפה אתה היית בתקופה הזו, ברי
ס - בתקופה הזו של "פלונטר" הייתי בצבא. בגיחות בחופשות היינו מנגנים, אני זוכר שאפילו באת לבקר
אותי
פ- בקורס קצינים. ברי היה קצין
ס - הייתי קצין
פ - לפעמים כשלא היה מקום לחזרות, היינו מנגנים בחדר שלו אצל ההורים
ק - ומה השכנים אמרו?
פ - שכנים שתקו, גם ההורים
ק - "אינקובטור" זה גם שיר שנשאר
פ - "אינקובטור" זה לא שיר זה יציאה.דני ליטני השאיר את הקסטה שלו וסתם לקחתי אותה והתחלתי לצעוק - אינקובטור, אינקובטור - והם הקליטו אותי
ק - מהתקליט הראשון (שהיה ב - 78) עד 1981 לא יצא החוצה שומדבר אבל עשיתם דברים
פ - ב -6 ביוני 80 עלינו על מטוס אל-על וטסנו לאמסטרדם, אתה זוכר?
ק - טסנו, זה שניכם?
פ - אני , ברי, מלכה וסמי
ק - ואז כבר היה הרכב שנקרא "מינימל קומפקט"
פ - האמת היא שהגענו לאמסטרדם לתחנת הרכבת ועמדנו במשך שעה וחצי כמו אדיוטים ולא ידענו לאן ללכת. ואז הקמנו הרכב שקראו לו אס.או.בי, זה היה עם נתי
ס - נתי נסע חודש לפנינו, נתי ויסמן. והיה בסיסט שקראו לו יורטון/הילטון, כמו המלונות. היה מגיע עם ספיט-בוט בתעלות. יום אחד נתי אמר לו בוא ניסע ללב ים, שם - אמר לו - פורטיס יעשה סקי
פ - איזה סקי?, אני לא יודע לשחות
ק - תעצור שניה את האסוציאציות של אמסטרדם, למה בכלל עזבת. היית אמן בארץ, הופעת , הצלחת, עשית תקליט. זה דבר שלא כולם זוכים לו
פ - זו הצלחה מאוד יחסית
ק - אז מה קרה מהתקליט עד שנסעת לאמסטרדם
פ - יצא התקליט, נחנו על זרי הדפנה של התקליט, בעצם לא קרה הרבה. חשבתי לעשות עוד תקליט אבל האמת היא שאף חב' תקליטים שעבדתי איתה לא מילאה אחרי תנאי החוזה (סי.בי.אס בזמנו ) במשך 5 שנים
ק - טוב, לא עברו 5 שנים
פ - עברה עוד שנה ולא היה תקליט ועוד שנה ולא היה תקליט וראיתי את עצמי משוחרר
ק - והיה לך חומר חדש?
פ - כן, היה הרבה חומר, היו מלא קטעים
ק - הקטעים לא מוחזרו אחרי זה והפכו להיות קטעים מוכרים?
פ - לא ממש לא, זו היתה תקופה של בין לבין, ז"א אני זוכר שאחרי התקופה הזו הופענו הרבה
ס - היה אז מועדון בשם "הגל החדש"
פ - "הגל החדש" שהיינו מופיעים שם בירקון
ס - זה היה הרכב עם איתי אלוהב, הוא היה הבסיסט
פ - ישראל בורוכוב ניגן איתנו בס
ק - כמה בסיסטים
ס - אז זהו, בהתחלה זה היה איתי, אחרי זה אני לא זוכר, אני חושב שזה היה איתי, ואיתי עבר לראש-פינה ובורוכוב החליף אותו
ק - אז לא ביחד
ס - ודון המתופף
פ - דון הרווי. היום הוא מנגן בלוס-אנג'לס עם איזה כוכב אמריקאי
ק - שוב אני שואל את השאלה הבנאלית , הקלטות לא היו אז
פ - לא חשבנו להקליט אותנו
ק - אתה אז בקסטה, לא הקלטת, היום כל הרכב מקליט מיד מה שהוא עושה
פ - תראה, לא היו אז טייפ 8 ערוצים או 4 ערוצים , הייתי זוכר את השירים בע"פ
ק - אז אני מבין שדיי התייאשתם ונסעתם לחו"ל
פ - כן, אמסטרדם
ק - אס.או.בי
פ - אס. או. בי זה הבנים של בטהובן וזה גם בן נעוות המרדות
ק - וזה כן הוקלט
ס - חיפשנו נגנים, את הבסיסט הזה ומתופף הולנדי בשם תום
פ - הייתה לו מרצדס גדולה לבנה. היינו נוסעים לחזרות עם מרצדס, אתה מבין
ס - הוא אמר לי שהוא מכיר איזה מנג'ר , הנה כל החלומות שלנו מתגשמים, סידרנו לנו הקלטות באיזה אולפן קטן. הייתה איזה תחרות של להקות צעירות, איזה 12 להקות, אנחנו הגענו אחרונים
פ - היינו מקום אחרון, אמרו הלהקה שזוכה במקום ראשון זוכה בהקלטות. בסוף כולם הקליטו
ס - ויצא תקליט עם איזה 15 שירים
פ - האולפן היה מדהים, אולפן בהילוורסון בהולנד שבדיוק באותו זמן הקליטו שם פוליס
ס - אני זוכר שבאותה תקופה הרגשנו שאנחנו מגשימים, הנה החלומות שלנו מתגשמים, אנחנו באירופה ואנחנו מקליטים באיזה אולפן טוב
ק - ואיפה התקליט הזה
ס - יש לי בבית
ק - והיה רק קטע אחד שהוקלט או מה
פ - לא, היו עוד שלושה קטעים של דמו שהם גם נמצאים בהקלטה
ק - בואו נשמע את השיר שבזכותו הגעתם למקום אחרון
wanted -ס
פ- ברי שר שם גם
ק - מי כתב
פ - סמי בירנבך כתב את המילים
ק - אם אני לא טועה זו השמעה ראשונה ברדיו של הדבר הזה
פ - אי פעם
ק - זו הקסטה היחידה שיש
פ - זה מה שנשאר
ק - הצורה שבה שמרתם על החומר שלכם זה פשוט בושה וחרפה
פ - בושה הה, מה אני יכול לעשות
ק - לא היה לכם שום חזון, שום מבט קדימה
פ - לא חשבנו שיקרה. אתה יודע, אתה עושה מוזיקה ואתה אומר, טוב מה שיש עכשיו. אתה לא מאמין שעוד 10 שנים אתה תמשיך לעשות מוזיקה
ק - באותה תקופה הייתם בהולנד והלהקה הזו היתה ממש להקה שפעלה או שרק ניסיתם
פ - הופענו 10 פעמים לא יותר מזה
ק - איפה הייתם
בהולנד באמסטרדם
ק - איפה במלון או שהיה לכם בית
פ - היה בית שכולנו שכרנו אותו יחד. בעצם זו היתה דירה. בהתחלה באנו עם קצת כסף אז גרנו בבית יפה, אח"כ הכסף נגמר
ק - נגמר?
פ - אז גרנו בבית פחות יפה עד שבסוף גרנו בסקווטץ, אתה יודע מה זה?
ק - זה מקום שפולשים...בחינם
פולשים. גם השתנתה הצורה שלנו. נראינו כמו האנשים שגרים בדירות האלה
ק - הופעתם גם בחינם ברחוב, כמו שנהוג באמסטרדם
פ - לא, לזה לא הגענו
ק - ואתה סיפרת מקודם שעשיתם חזרות , היה מין כוך כזה מתחת לגשר
פ - בימי הביניים היו כולאים אנשים בכוכים האלה, שמה ברטיבות
ק - סאונד טוב, או מה
פ - אני זוכר שהדביקו על הקירות כל מיני דברים, כדי שיהיה לזה סאונד בסדר
ק - ואני מבין שיש לכם עוד הקלטות מהתקופה הזו, שזה הקלטות דמו
SILUET BOYS-ס
ק - ומי הזמר
פ - סחרוף
ק - סחרוף, אתה שרת ואח"כ פרשת מהשירה
ס - תמיד הייתי שר והרבה מפסיק, פורש
ק - תזכירו עוד מי היה בלהקה לפני שעוברים הלאה
פ - ברי - שירה וגיטרה, נתי ויסמן שגם שר, אני שרק שרתי, לא ניגנתי מתתי מפחד מגיטרות חשמליות, הילטון - תופים
ק - והם פרשו?
פ - הלהקה כולה פרשה, באיזשהו שלב הבנו שזו להקה חד פעמית
ק - השלב הבא בסיפור המשותף, אתם נפרדים בעצם
ס - באיזשהן שלב פורטיס החליט שלא מתאים לו הקור ולא מתאים לו אמסטרדם, הוא חזר לארץ ואני נשארתי עם סמי ומלכה. מעצם זה שנשארנו, היינו מקשקשים כל מיני דברים לתוך טייפ, קסטות
פ - אני עוד הייתי בתקופה שקשקשנו, את המכתב עשיתי אתכם
ק - גם את המכתב והמשכנו לקשקש עם זה
ק- מה זה המכתב
פ - זה הדוקומנט שממנו התחיל המילים על קומפקט. רצינו לכתוב מכתב לחבר בניו-יורק
ס - אורי ברק
פ - כל אחד עשה משהו עם צפצופים, אני הפסקתי הם המשיכו
ק - וככה נולדה "מינימל קומפקט", אבל לא בהולנד
ס - שום דבר, לא היה לזה שם, כל מיני קשקושים בבית ונסיונות. סמי לקח את הקסטות האלה, את כל התוצאות. הוא הכיר את מרק הולנדר עוד מהארץ שהקים את קרמד בדיוק. זה היה בדיוק בתקופה שהרבה אנשים פתחו חברות עצמאיות, גם מרק הולנדר פתח וסמי הכיר אותו והוא פשוט פנה אליו, נפגש איתו ואמר לו שיש כמה דברים שעשינו בבית ומרק נדלק
ק - בבלגיה זה היה
ס - בלגיה, כן. אנחנו גרנו באמסטרדם ומרק גר בבלגיה. היה עוד בחור בעניין, דיק פולק, שהיה בלהקת "מקאנו" הוא נורא עודד אותנו, אמר שזה חומר טוב וכדאי לכם להקליט את זה. כי אנחנו באמת היינו באיזה שלב שחשבנו לחזור לארץ והוא אמר שנשאר ושכדאי להקליט את זה. ומרק סגר עם סמי על אולפן וחשב יותר ברצינות וסמי החליט לקרוא ללהקה "מינימל קומפקט" התחלנו להקליט. הזמנו מתופף הולנדי שיתופף, דיק בא להפיק זו היתה חוויה מאוד ראשונית. אולפן 8 ערוצים
ק - זה בעצם התקליט הראשון מהמיני אלבום
ס - זה אמור להיות רק 2 שירים וזה הפך ל 5 שירים. 3 מהקטעים כתבנו באולפן
ק - הזמר הוא סמי בירנבך שלא היה זמר באותה תקופה עד כמה שאני יודע
ס - הוא היה משורר, כתב טקסטים עם פורטיס. עשר שנים לפני זה הוא הוציא ספר שירים
ק - היה לו גם קשר עם יונה וולך
פ - היו לו טקסטים כבדים
ס - זה היה פרוייקט נסיוני "מינימל קומפקט". גם מלכה לא ניגנה לפני זה ופתאום התחילה לנגן בס זה התחיל מנגיעות
ק - איך קורה שמישהו שלא יודע לנגן, פתאום מנגן בס
ס- אני חושב שהיא נורא רצתה ללמוד לנגן בס
ק - מישהו לימד אותה
ס - אני לימדתי אותה, ישראל בורוכוב קצת
פ - את הגיטרה אני הכרחתי אותה לקנות
ק - אתה היית אז חבר שלה , רמי
פ - כן, 8 שנים, היינו יותר מחברים, בעניין של מוזיקה. רק אחרי שנפרדנו קלטנו את זה
ק - אז אתה עזבת אותם וחזרת לארץ
ס - ואנחנו עשינו את הפרויקט הזה. זה היה ממש נסיוני. והעניין של מינימל גדל מתגובות של אנשים שאמרו שהמיני אלבום הזה טוב וקיבל תגובות מאוד טובות בעיתונות ומכרו אותו דיי טוב ואז החלטנו ללכת עם זה בסיפור של ממש להקה. זה כמה חודשים אחרי ההקלטות
פ- כאן גם מקס עדיין לא בלהקה
ק- פיטר בננברג כתוב פה
פ- דיק פולאק גם השתתף
ק- בוא נשמע שיר שברי אמר שהוא נורא אוהב אפשר לזהות פה מין צליל גיטרה שהפך להיות אופייני אחר כך
ס- כן האמת היא שקניתי מין קופסא כזאת שנקראת אקו-פלקס זה היה האפקט הראשון בעצם זהיה לי על גיטרה. דיליי שאתה מנגן וזה חוזר לך. השיר הזה מוקדש לאקו הזה
ק- מינימל קומפקט בתחילת הדרך. אנחנו עוד נחזסור אליהם. נעבור לפינתנו מיין-וויל באיזראל . פורטיס עזב את ברי
פ- את ברי ואת מלכה ואת סמי
ק- ואז באת לישראל
פ- ואז באתי לישראל, ונכנסתי לדכאון. לא הייתי בעניין כל כך שלעשות מוסיקה. זאת היתה אחת מהתקופות של לצאת מהעניין. אבל הופיע ידידי הגאון והמכובד, דורון אייל- המכונה שולץ האיום והנורא ואמר לי "מה פתאום, אתה גאון, אתה צריך לעשות מוסיקה. אני אנגן סקסופון". הלך שכר סקסופון אני קלטתי שסקסופוניסט אין, אמרתי לו אתה תהיה הזמר אני אנגן גיטרה. וזהו. הנה
ק- זאת היתה להקת כרומוזום שבעצם זאת להקה שהיו לה כמה גילגולים
פ- אז זהו, זהו כרומוזום 2 . כרומוזום 1 היתה הכי מוזרה ומצחיקה בעולם. שולץ אני נועם הלוי ובחור שנקרא איבל מוטנייל שהיה מדליק ומכבה את הריטם בוקס. היה לו מכשיר שעושה פיו פיו פיו
ק- מה שנקרא קלידים בימינו
פ- הוא היה אוהב גם לשתות , היה לו בקבוק וודקה ובשוף הוא היה דועך
ק- ההרכב הזה זה לא ההרכב שבתקליט
פ- לא ההרכב הזה אני לא חושב שהיה מסוגל.. כל חזרה היה נשמע משהו אחר. היה ממש אוונגרד לשמו. ציפצופים. אני הייתי מנגן גיטרה אקוסטית שהיתה מחוברת לטייפ שעושה דיילי אז הייתי עושה אקורד ואחרי איזה חצי שעה הוא היה מופיע באיזה מקום. היה מאוד שמח
ק- אתם נחשבתם היתה לכם אפילו תמיכה ופירגון של הממסד. הופעתם אפילו במוזיאון ת"א
פ- כן זה היה מאוד מצחיק
ק- זה נראה אומנותי באופן מסוים
פ- כן זה היה אומנתוני באופן מסויים. היינו הלהקה הראשונה שהופיע עם ריטם-בוקס. כולם שאלו איפה המתופף ? אין מתופף
ק- שולץ, צריך להזכיר למי שלא יודע תולדות שולץ הוא היה בהופעות פשוט עומד וצורח "פורטיס" פשוט יש עד היום כאלו שממשיכים וצועקים ואני אדגים "פורטיס". נכון ? הוא היה הראשון
פ- הוא התחיל את בבית. הוא היה צועק לי
ק- מה קורה לשולץ היום ?
פ- שולץ בניו יורק. מתפרנס מחולצות הוא מעצב אותם גם כן לא רק מוכר אותם. לזכותו ייאמר. אני חושב שהוא עובד עם דוד גרבאי שהוא בעל אולפן היום. אינ חושב שיש להם להקה
ק- קוראים להם בלה בלה בלה או משהו כזה. בכל אופן בתקופה היותר קרובה הם הקימו את היחידה לטיפול נמרץ ואתה הקמת את כרומוזום 3
פ- כן כרומוזום 3 . עם האנשים : רונן בן טל, נועם זייד, ורונה ורד ודוד גרבאי.. אני ימשיך עם האנשים האלו עוד אחר כך . יש עוד המשך.
ק- נשמע את "מכתוב" קטע אתני שהקדים את זמנו
פ- מאוד
ק- אנחנו שוב עוברים לצד השני של הים, של האוקיינוס, לא צריך להגזים, הים התיכון
ס- אמסטרדם
ר- אמסטרדם לא השיר, אמסטרדם העיר
one by one ק- האלבום הראשון
ס- כן זהו, אז אחרי התגובות הטובות שהיו על המיני אלבום אז החלטנו להקים להקה ממש. התחלנו לחפש מתופף, עשיו אודישינס, האמת שהראשון היה מקס. קודם כל הןא נראה לנו טוב עם השיערות אננס. והוא גם כן התחיל בדיוק לנגן על תופים. הוא היה נמרץ כזה אמביציוזי, הוא היה מתופף נורא חזק על התופים
פ- הוא היה שחקן כדורגל
ס- אני זוכר שבאותה תקופה הוא סידר לנו את החיים. הוא היה מוצא לנו דירות בבתים לפני שהיו הורסים את הבתים. זאת היתה תקופה שלא היה לנו כסף. זאת היתה שהיננו ממש אפשר להגיד על סף רעב. אז הוא היה מסדר לנו את הבתים, לא היינו צריכים לשלם לא חשמל לא כלום. היינו עושים את החזרות בבתים, לא היו שכנים לא היתה בעיה. כל שלושה חודשים עברנו בית. והקלטנו את האלבום בלונדון ביחד עם דיק פולאק. מארק הולנדר, זהו דיק פולאק שר אפילו שיר אחד
ק- אני רוצה לשאול שאלה שאני יודע את התשובה, אבל יש אנשים שלא יודעים. היתה שמועה באותה התקופה שדיק פולאק מת
ס- האמת היא ששמעתי את השמועות האלה שהוא התאבד או משהו כזה
ק- אז זה לא נכון, לכל מי שעדיין חושב שהוא מת
ס- הוא חי וקים כותב, מצייר אפילו עושה מוסיקה
ק- מי כתב את השירים ? מי היה היוצר שלהם
ס- האמת היא שבאותה התקופה היינו כותבים את השירים ביחד למרות שאני הייתי היחיד עם בסיס מוסיקלי. הייתי שם את הדברים בפרופורציות
ק- אבל לא הייתי המפיק הרשמי של העניין
ס- לא, לא, האיש הזה הפך אותי למפיק
ק- האיש הזה זה פורטיס למי שלא רואה פה
ס- אחרי זה היו באים הטקסטים, סמי היה כותב טקסטים אחרי המוסיקה
ק- פה זה כבר ממש להקה
ס- הקרדיטים, במינימל החלטנו שהקרדיטים היו מתחלקים בין כולם. שלא יהיו עניינים של אגו או משהו כזה
ק- נשמע את "בביליון" זה בעצם
ס- אחד הלהיטים הראשונים של מינימל
ר- כן גם אחר כך הוא עבר רמקסים של מפיק שנקרא רקודל הוא היה עושה כל מיני רמיקסים לקטעים
ק- אולי אחר כך נשמע
ק- אנחנו נשאר עם מינימל קומפקט עד סוף השעה הזאת של המרתון ונשוב אחר כך עם עוד הרבה מאוד קטעים מוכרים ולא מוכרים. פורטיסחרוף
ק- שלום אנחנו בשעה שלישית של מרתון פורטיסחרוף, אנחנו עדיין בתקליט הראשון של מינימל קומפקט. השיר "אורחה במדבר" (ימין ושמאל רק חול וחול.. )שלא אופייני כל כך לתקופה
ס- כן האמת היא שמזה שחיינו באירופה פתאום קיבלנו פרספקטיבה אחרת על שירים עבריים מסויימים. רצינו לעשות שיר בעברית וזה שיר שישר קפץ לנו אפילו שבארץ זה היה מין שיר עם כזה.
ק- בוא נשמע
ק- רציתי לשאול אותך משהו בקשר לתקליט הזה. ולשיר הזה במיוחד. קודם כל מעניין שפורטיס עשה בארץ במקביל משהו שהוא גם משהו כזה, מזרח, בכרומוזום.
ר- לא היה תאום עמדות
ס- האמת היא שאני לא יודע איך לקרוא לזה. אולי מעצם העניין שהיינו באירופה נדלקנו על העניין הזה של מזרח . פתאום הסתכלנו על זה מכיוון אחר
ק- היו געגועים לצליל הזה ?
ס- כן זה התחיל עם געגועים לארץ או מגעגועים לחומוס וטחינה ומזה זה הגיע לניואנסים הישראלים.
ק- כשהייתם שם התייחסו אליכם כלהקה ישראלית, או ש
ס- כן, תמיד אמרנו שאנחנו להקה ישראלית
ר- וקצת הולנדית בגלל המתופף
ק- מבחינה מוסיקלית אין כמעט זכר למוסיקה ישראלית בצלילים האלו
ס- תראה חוץ באמת טיפה מההשפעה של המזרח הקשבנו שם כל הזמן בעיקר ל ג'וי דיויז'ן ולדברים שקרו באירופה
ר- אצלי זה היה יותר חזק כי סבתא שלי היתה שומעת כל הזמן בטרנזיסטור מוסיקה בערבית, מוסיקה עיראקית
ק- כן, אבל אתה לא היתה באותו הזמן בלהקה
פ- כן אבל אחר כך ההזפעה הזאת הגיעה גם למינימאל
ק- רצית ברי לספר איך יצא השיר הזה
ס- השיר הזה יצא על "פלקסי דיסק", איך אומרים את זה בעברית
ק- תקליט פלסטי גמיש כזה שמצורף לעיתון
ר- תקליט פלקסי
ס- זה היה לעיתון בשם "ויניל" עתון הולנדי, הם פנו אלינו שנקליט להם שיר, מינימל קומפקט
ר- כל עיתון היה יוצא תקליט אחר
ס- כן הם דווקא הוציאו דברים טובים. ג'וי דיויז'ן הקליטו להם כל מיני להקות די גדולות.
ר- אחר כך הוציאו תקליט מכל הפלקסי האלו
ס- את זה אפילו לא ידעתי
ק- בטח זה נשמע להם נורא אווגנדרי כל המילים האלו "אורחה במדבר" ו
ס- כן הם דווקא נורא אהבו את זה שם בהלנד
אנחנו נשאר בגעגועים לישראל, זה התקליט הבא, שוב רמי לא קשור, אבל אתה ברי זה MADA TO MEASURE 1982 -ק
ס- "עשוי לפי מידה" בעברית של קראם (חברת ההפקה). מוסיקה לסרטים, בלטים. הם פנו גם לטוקסידו מון שיעבדו על התקליט הזה. ואז היה המפגש עם החברה של טוקסידו שמאוד אהבנו באותה תקופה. פיטר פרינסיפל היה אחד מהמפיקים בתקליט הזה וסטיבן בראון גם השתתף בנגינה בקטעים בתקליט
ק- זה מוסיקה לבלט ממש
ס- זה מוסיקה לבלט שעשינו, מתי זה היה ? גם באותה שנה . אני לא זוכר.. בחור בשם פייר דוליר גם כן שמע עלינו, הוא פנה אלינו לכתוב מוסיקה לרעיונות כיאורגרפים שהיו לו. עבדנו על זה איזה חודשים והופענו בכל מיני אולמות נורא מכובדים. זה היה נסיוני נורא
ק- סטיבן בראוון השתתף כאן
ס- הוא ניגן קלרינט וסקסופון
"ק- הקטע נקרא "בת ים
ס- כן בגלל שגם מלכה וגם אני גרנו בבית ים איזה מאתיים מטר אחד מהשני ואפילו לא ידענו
ק- בואו נשמע
ק- אנחנו חוזרים לארץ אל פורטיס שעשה
ר- ז'אן קונפליקט.. השם הגיע מז'אן ז'אק גולדברג ו
ר- עבדתי באותה תקופה בניין, הייתי תפסן, בניתי קירות
ק- הלהה הזאת היתה ממש להקה
ר- עשינו את בשביל הכיף. לא היו לנו שאיפות גדולות מידי, לאף אחד לא היה משפחה
ק- מי היה בלהקה הזאת, בואו נזכיר
ר- ככה, יקי חדק אחימור, רונן בן טל היום הבעלים של אולפני די.בי, וז'אן ז'אק
ר- הלהקה הזאת היתה מאוד פתוחה לא היה הרכב מסוים. היתה תקופה שהיינו בלי רונן, לפעמים הקליטי בלעדי לפעמים . ברי לפעמים
ס- אני זוכר שכשמינימל היו מופיעים בארץ היינו מזמינים את פורטיס וז'אן קונפליקט ושהם היו מופיעים היו מזמינים את מלכה ואותי
ק- נשמע קטע מאוד נדיר של ז'אן קונפליקט "אקסוסייז" שיר מאוד יפה
ק- אני זוכר שהיינו נפגשים אז תמיד הייתי שואל אותך מה עם החומר של ז'אן קונפליקט, למה זה לא מגיע לרדיו
ר- הייתי מתחמק, לא הייתי בטוח שכל מה שאנחנו עושים מספיק טוב שנוציא את זה על תקליט ונשקיע בזה את מירב האנרגיה
ק- ועכשיו שאתה שומע את זה
ר- עכשיו זה נשמע טוב. יש כמה קטעים שאני אוהב יותר וכמה שפחות
ק- אני מקווה שאנחנו לא מפספסים זה היה 83 או 84
ר- משהו כזה
ק- השיר שנשמע נקרא "האנטר" זה השיר הראשון בעצם של ז'אן קונפליקט, קיבלנו אותו מתנה מז'אן ז'אק מישהו היה חייב לו שעות אולפן אז הוא סידר לנו להקליט
ס- הוא לא יישכח לך את זה אף פעם
ק- אנחנו נשמע קטע בעברית, יש כאלו שחושבים שהתחלת לשיר בעברית רק בסיפורים הקופסא
ר- כן זה מהופעה בפינגוווין של מינימל ושלנו
ק- ז'אן קונפליקט 1983, פינגויין
ק- כולנו זרים הקלטה מאוד מאוד נדירה. גם לא ידעתי את השם של הקטע עד היום
ק- אנחנו נעבור לעוד קטע מיוחד. זה מסמל את המעבר שלך למינימל קומפקט
ר- זה עדיין קורא בארץ, הם ביקרו בארץ, בדיוק טל בנה את האולפן הראשון שלו. השתעשענו שם.
ס- כשהקלטנו את זה שם הוא לא היה חבר רשמי של מינימל. אחר כך כשחזרנו ראיתי פה שפורטיס מחליף להקות כמו גרביים אז אמרתי לו יאללה בו.
ק- זה לא כל כך פשוט זה אומר גם לעזוב ת הארץ
ס- אני זוכר שהייתם מופיעים עם ז'אן קונפליקט איזה 4 פעמים בחודש בפינגויין
ר- ארבע פעמים בשבוע
not knowing ק- בואו נשמע את
ק- הגענו לתקליט השני של מינימל "דדלי וויפונס" ופה פורטיס כבר חבר בלהקה
ר- לא השתתפתי בכל הקטעים
ס- רב החומר נכתב קודם לכן. כשפורטיס הצטרף אנחנו עברנו לבלגיה. הופענו עם החומר הזה איזה שנה לפני זה.
ק- משתתפים בתקליט גם טוקסידו מון
ב- כן הינו בבלגיה עם החברה של טוקסידו, היינו חברים ממש טובים
ק- אז מה השתנה בלהקה בשלב הזה לפני שפורטיס הגיע ?
ס- הלהקה התחילה ממש להצליח, זאת אומרת היינו ממש מצליחים בצרפת. תפסנו שם של להקה שמאוד מצליחה בהופעות.
ק- מזה מצליחה ? לא בסדר גודל של יו 2-
ס- לא לא, מדובר על קאלט, קהל שהיה בא לכל הופעה. באמת בעיקר בצרפת אחכ שוויצריה
ר- ומשם התפשט לכל אירופה
ק- אנגליה לא?
ס- השוק האנגלי הוא נורא קשה לזרים
ק- נשמע שיר שגרסה מאוחרת יותר שלו הפך ללהיט גם בארצות הברית, מיקס שלו
next one is real -ק
ר- אחד הלהיטים הראשונים של מינימל קומפקט
ק- זה שיר אנטי מלחמתי או שאני טועה
ר- זה מילים של סמי, בדרך כלל אף אחד לא יודע , זה מלים נורא אבסטרקטיות מעורפלות
ק- בדרך כלל לא ידעתם על מה השירים ?
ר- ידענו אבל אתה יכול לתפוס את זה לכל כיוון יש אנשים שקראו לשיר הזה "נקסט וון יזראל" נראה להם חיבור כזה
ס- זה לא במיוחד שיר מלחמתי, זה שיר די אישי
ק- מה שרציתי בכל זאת לשאול אותך, רמי, הייתה סולן בתקליט פלונטר, כזה הפכת להיות מין "סייד-מן" לאט לאט איבדת את מקומך במזרכז הבמה, אנחנו יודעים שמאוחר יותר חזרת, אבל באמת למה ? ואיך הרגשת עם זה
ר- יש לזה הסבר, קודם כל בתקופה של כרומוזום ושמתי את שולץ באמצע ונכנסתי לעניין של גיטרה, וזה מאוד ריתק אותי. באמת, בכנות, לא היו לי בעיות עם הנושא. רציתי לנגן גיטרה. במשך השנים שניגנתי גיטרה עם ברי הגענו לכל מיני קומבינציות עם גיטרה היינו עושים כל מיני דברים שונים ומשונים. עניין של גיטריסטים
ק- אבל עדיין נראה לי שברי היה הגיטריסט הראשי
ר- בהחלט בהחלט
ק גם אפילו בגיטרה הייתה "סייד מן" ו
ר- הגיטרה שלי נתנה איזה גיבוי לגיטרה של ברי. הגיטרה של ברי היתה יותר נוכחות אני נתתי כל מיני תמיכות וזה .. זה מצא חן בעיני לקחת חלק בכתיבה של שירים
ק- ולא היה חסר לך לשיר להיות הזמר
ר- לא
ק- מה עם פורטיס המופרע
ר- הייתי מופרע עם הגיטרה
ק- אבל זה לא היה דבר בולט
ר- מוסיקה, זה דבר מאוד בריא לפעמים לעצור, להתסתכל על האמצע מזויית אחרת
ס- היה זמר במינימל. סמי היה שר את כל השירים. הוא לא היה נגן. אני מתאר לעצמי שזה היה נראה די מצחיק אם פתאום הוא היה עומד בצד. סך הכל התחלקנו בהכל ניסינו ליצור מעיין אחד בשביל כולם
ק- טוב אנחנו צריכים לסיים כאן את השעה הזאת
ר- אני עדיין חושב שההסבר של הגיטרות היה יותר
ק- היו כאן שתי גירסאות
ר- אנחנו נמשיך את זה בשעה הבאה
ק- אנחנו בשעה הרביעית. ברי אתה ער
ר- מתעורר
ק- מבחינה כרונולוגית הגענו לשנת 1985 שהיתה שנה רבת תהפוכות. אתה, ברי, חזרת מחופשה ארוכהבאי שם
ס- הייתי בחופשה אי שם במעשיהו. הסתבכתי בסמים. שמונה חודשים. באותה תקופה מישהו החליף אותי במינימל לכמה הופעות שנסגרו עוד בתקופה שלפני שנעצרתי. ככה שהלהקה איכשהו המשיכה לפעול
ר- זה היה מאוד מעניין לנגן בלי ברי. זה לא היה מינימל קומפקט, זה היה משהו אחר.
ס- זהו ואז היה 85 השתחררתי חיכיתי שאשתי תלד, לא קודם נסענו לאירופה הקלטנו את "ריג'ינג סוולס- נשמות גועשות" ואז בלי מיקסים עדיין חזרנו לכאן , חיכיתי שאשתי תלדועבדו על הפרוייקט מה שנקרא
ר- מהפרוייקט הזה בעצם בעצם צמחה פוריין אפייר
ק- נשמע קטע שאחר כך באמת נכנס לפוריין אפייר, סנדניה- בהקלטה מקולנוע דן
ק- אנחנו מגיעים לאלבום "נשמות גועשות" אולי הכי טוב של מינימל קומפקט
ר- את התקליט הזה הפיק קולין ניומן שהפך להיות בעלה של מלכה, וזה מה שיצא
ק- כשאמרתי שהתקליט הזה הכי טוב של מינימל, אתם גם חושבים ככה ?
ס- אני חושב שזה תקליט מאוד מגובש, הלהקה הגיע לשיא הגיבוש בתקופה הזאת
ק- יש עניין אחר, שלא רק סמי שר, גם מלכה, גם רמי
ס- בתקליט הקודם פורטיס היה רק בכניסה עוד ללהקה. מלכה תמיד הייתה שרה קצת. פה היא שרה שני שישים כסולנית. תראה זה מה שיצא. זה נשמע טוב. לא החלטנו .. ככה זה קרה


ק - AUTOM LEAVES . אנחנו נשמע עוד קטע אחד מתוך האלבום הזה "סאנאנאט" שהוא שוב קטע שאפשר לראות בו התחלה לכל מיני דברים שקרו אח"כ
פ - מפה התחיל איזשהו כוון מסוים
ק - שילוב מיזרחי הייתי אומר
פ - השיר הזה היה להיט גדול בצרפת
ק - מה זאת אומרת להיט גדול?
פ - ברדיו בטלויזיה, כל מקום שהתגלגלנו אליו אז "סאנאנאט" היה עניין, וגם הקהל.
ק - משהו מתוך הפרויקט הבא ש"מינימל קומפקט" השתתפו בו. פסקול הסרט "פאק יור דרימס דיס איס הבן" חידושים של כל מיני שירים מוכרים
פ - זה בעצם סרט וידאו שבמאי צרפתי עשה והוא פנה לכל מיני מוזיקאים, אלינו ל"טוקסידו מון" ולבחורה שנקראת ניקי מונו , גם זמרת, וביקש שנעשה ביצועים לשירים מחודשים
ס - האמת היא שאת המוזיקה עשינו לפני הסרט והוא ארגן את הפרויקט הזה
ק - לא רואים אתכם בסרט
ס - לא רואים אותנו בסרט והאמת היא שגם את רוב המוזיקה לא שומעים בסרט זה סרט מאוד מוזר
פ - נפלא מבינתנו
ק - אני ביקשתי ממישהו שישיג לי את הסרט אז אולי בקרוב נראה
ס - הוא כ"כ טוב שאי אפשר להשיג אותו
פ - האמת היא שמה שיצא מהסרט זה התקליט הזה. ואם זה מה שיצא מהסרט אנחנו שמחים מאוד כי זה אחלה תקליט
ק - הקטע שאנחנו שומעים הוא לא חידוש לשיר ישן
פ - הוא ביצוע מקורי עם ניקי מונו
ק - מי זו מיקי מונו?
פ - זמרת בלגית , פלמית
ק - בואו נשמע את השיר הזה "מרתון"
ק - ספרו על כלי הנגינה המיוחד שמשתתף בשיר הזה
פ - שומעים "אווווו" זה עצם של בנאדם. מיקי מונו, יש לה אח שהוא חבר בסייקיק טי וי שהם אנשים לא ברורים
ק - יש ללהם כת כזו
ס - כת שמאמינה במאגיה שחורה, הוא אוסף עצמות
ק - אבל לעצמות יש צליל של קרש
פ - זה לא נשמע קרש
פ - הוא הביא את העצם הזו מטיבט, נשפו לתוך העצם, היתה עטופה בבד, הוא טען שזו עצם של בנאדם שהוצא להורג לאחר שרצח אנשים. היללות ששומעים הם הבכי והמועקה שהוא היה שרוי בה
ק - נדבר על עוד אחד שהיה שרוי במועקה , סיד בריט
פ - הוא עד היום שרוי במועקה
ק - מה פתאום בחרתם בשיר הזה
פ - שיר מדליק
ק - הוא לא כ"כ ידוע
פ - הוא היה איש חשוב להפליא, אולי לא כולם יודעים
ק - הוא הקים את פינק פלויד
פ - הוא נפל על מזבח היצירה
ק - או שהיה חיפןף בגלל סמים. בואו נשמע את השיר הזה שנקרא "לייט נייט
ק - ברי טוען ששומעים את פורטיס נוחר מתחת לפסנתר
פ - זה באחד מהקטעים של התקליט הזה, זו היתה הקלטת לילה, הייתי הרוס, הייתי מתחת לפסנתר ושומעים את הנחירות
ק - נשמע עוד קטע מתוך הפסקול הזה, שיר מאוד יפה של פטי סמית שאתה , ברי, חידשת
ס - ניקי פנתה אלי לעבוד על הקטע הזה . הקלטנו אותו בצרפת, בליל, באולפן ביתי, 8 ערוצים, היא זמרת מצוינת, אני מאוד אוהב את הקול שלה, זה שיר יוצא מהכלל
פ - ניקי מונו עובדת עם מקס פרנקל, המתופף של "מינימל קומפקט" עובד איתה בלהקה היום
ק - שיהיה לה בהצלחה. רוקדת יחפה עוד שיר מתוך הפסקול שניקי מונו כתבה ואחרי ברור התברר שהקטע בו פורטיס נוחר לא מופיע בתקליט. נעבור לעוד קטע שהוא קטע סולו
פ - סולו לא שלי אלא של סטיבן בראון ובנגמין לו שעובד עם סמי
מרק הולנדר ואני עושה "סאנאנאט" שמה
ק - ז"א בלי מילים
פ - בלי מילים, הזמינו אותי לג'ברש באולפן
ק - רמי פורטיס עם חברים, בנג'מין לב ששינה שמו ללף, סטיבן בראון, שימה שמו לחומי
עכשיו נעבור לפרויקט הבא "שירים מהגריל" והוא נפתח בשיר של לד זפלין
לד זפלין בביצוע של "מינימל קומפקט". קצת חוצפה שיר של "לד זפלין" ולעשות מזה שיר , לא
פ - זו להקה שמאוד אהבנו וגדלנו עליה ואמרנו אם כולם עושים קוורים לשירים של אחרים
אמרנו נעשה ביצוע לשיר של להקה שאנחנו מאוד אוהבים
ק - בארץ זה היה שלאגר בדיסקוטקים
פ - ובאמריקה ואירופה גם ואני רוצה לציין שני אנשים שאחד מהם זה אורי ברק, אנחנו מכירים אותו מ- 75 מהילדות
ס - הוא קשור לעבודה שלנו, הוא תמיד בסביבה בכל ההופעות הראשונות בפינגווין
ק - הוא היה איש הסאונד
פ - ואת העטיפה עשה ראזל מיילס , מי שעושה ל"אינו" את העטיפות
ק- הוא עשה כמה עטיפות שלכם
פ - הוא עשה לנו 3 עטיפות
ק- - נשמע עוד שיר שאתה פורטיס, שר בו והוא מופיע רק כאן
i imagine פ- רק
ק- -הגענו לתקליט הבא של "מינימל קומפקט" שיש לו שם מאוד מסובך. אני עד היום לא הבנתי במה מדובר
The Figure One Cuts
פ - החיתוך שאחד חותך
ס - הצורה שאחד חותך
פ - את התקליט הזה הפיק ג'ימס פראייר
ק - שהוא לא פראייר
פ - הוא לא פראייר בכלל, הוא גם לא נראה, הוא נראה כמו איזה קאובוי אנגלי כזה. הבנאדם הזה עם קרדיט כבד. הוא עשה את דפש מוד
ס - את --------- הוא הקליט
פ - הוא עשה עכשיו חתיכת עסק. הקליט את ----- שהצליח מאוד בארה"ב
ק - ועשה גם אותכם
פ - עשה גם אותנו
ק - מה זאת אומרת עשה אתכם, מה זה השפיע עליכם בעצם?
פ - זה איש מקצוע חתוך כמו בתקליט
ק - הוא משנה משהו ממה שאתם עושים?
ס - לא הוא התעסק בעיקר בסאונדים. למשל כשעבדנו עם קולין נימן הוא התעסק גם בעיבודים ופראייר התעסק יותר בסאונד
פ - הקטע היותר מדהים היה שהייתי מוצא את עצמי מאחורי הזכוכית מנגן גיטרה, הוא לא היה אומר לי תנגן ככה או ככה
ק - יש איזה סיבה מיוחדת שזה התקליט הראשון של "מינימל" שרואים אתכם על העטיפה?
או זה סתם מקרה או מעצב בחר את זה?
פ - זה ראסל מאיירס אשם
ק - אתם לא מתערבים?
פ - לא, את העטיפה הוא עשה לבד
ק - הלהקה הזאת היתה בשיא הצלחתה . זה היה אחרי ההופעות של ראג'ינג סואלס. אולי תספרו קצת על התקופה הזו, מה קרה לכם אז
ס - האמת היא שהלהקה באותה תקופה היתה בשיא הצלחה עם הופעות בעיקר. ההופעות עבדו ממש טוב
ק - תקליט ההופעה שיצא אח"כ הוקלט באותה תקופה, לא?
ס - באותה תקופה למרות שלכולנו יש המון הסתייגויות מהתקליט ז"א היו שם בעיות עם המיקס. זה נשמע הרבה יותר טוב בהופעה מאשר בתקליט
ק - בגלל זה נשמע ממנו רק מעט
ס - בתקופה של התקליט הזה התחילו הסדקים לפחות מבחינת הכוון ובין האנשים בלהקה
ק - זו תקופה שהתחיל החומר לפור אנד אפייר או שעוד לא היה
ס - קצת אחרי זה
פ - לא חשבנו עוד על פור אנד אפייר. הופענו הרבה מאוד באותה תקופה, חרשנו את אירופה ימינה ושמאלה. אלפי ק"מ
ק - היום?
פ - לא, בחודשים כמובן. אלפים. עשינו בוכטה איומה של ק"מ
ק - גם של כסף, הייתם עשירים?
פ - עשירים לא. כסף היה בשביל לחיות לא כדי להיות עשירים
ק - ז"א, גם בשיא הצלחה זה לא היה ממש ענק
ס - תראה זו היתה הצלחה בקנה מידה של מוזיקה אלטרנטיבית ולא קנה מידה של מצעד הפזמונים
פ - ההצלחה האמיתית שהיתה, אני חושב, שהצלחנו לעשות דברים שרצינו לעשות מבחינה מוזיקלית, לעבוד עם אנשים מסוימים, לופיע במקומות מסוימים. אתה יודע, למצוא את עצמך בברלין, ברומא, בפריז. מטיילים בעולם ועושים מוזיקה בכל מיני מקומות. טוקיו. זה היה די מעניין
ק - תכף נדבר על ארה"ב ולמה לא הגעתם לשם אבל קודם נשמע עוד שיר מהתקליט
ק - לפני שנשמע גירסה מאוד מיוחדת לאחד השירים בתקליט
פ - כן, גירסה איטלקית
ק - בוא נשמע את הסיפור העצוב של "מינימל" מה קרה באותו שלב בערך
פ - קיבלנו הזמנה להופיע ב"ניו מיוזיק סמינר" בניו יורק
ק - שזה למי שלא יודע
פ - חגיגה של כל חברות האינדיפנדט, מציגות אתהלהקות החשובות שלהם
ק - זה בעצם יכול לתת ברייק רציני ללהקה בארה"ב
פ - כן, מגיעים לשם כל מיני אנשים חשובים מחברות תקליטים בארה"ב והיתה התעניינות בכמה חברות גדולות וראו אותנו בהופעה. הכל היה נפלא עד הרגע שלא קיבלנו את האשרת עבודה, ויזה, שבלי זה אתה לא יכול לנגן בארה"ב. זה דיי שבר אותנו
ק - למרות שהם הזמינו אתכם
פ - כן, זה תלוי בשלטונות ההגירה
ס - היו צריכות להיות איזה 20 להקות בסמינר הזה והם סירבו ל6 להקות. חשבנו שזה בגלל שאנחנו ישראלים. הם אמרו שאין לזה ערך תרבותי. היה שם איזה פקיד שסרב
שאר הלהקות הצליחו, בעזרת עו"ד, כן להתארגן ואנחנו שהיינו חברה בלגית דיי קטנה שלא יכלה לשכור עו"ד שיטפל בה פשוט זה לא הסתדר
פ - יכול להיות שזה מה שגמר את הלהקה
ק - יכול להיות שאם לא הייתם נוסעים לארה"ב , אז יכול להיות שהלהקה הייתה קיימת?
ס - יכול להיות שאם היה קורה משהו באמריקה אז הלהקה הייתה קיימת
פ - היה דיבור מאוד טוב באמריקה עלינו בעיתונות ובמצעד של הקולג'ים
ס - זה מצעד שהוא כניסה ללהקות אלטרנטיביות. אני יודע ש אר.אי.אם זו להקה שצמחה מהקולג'ים האלה
פ - סוניק יות גם צמחו משם, היתה לנו יריית פתיחה מאוד טובה בארה"ב ואיזה פקיד אידיוט דפק אותנו
ק - חבל
פ - חבל מאוד
ק - אבל ככה הרווחנו פורטיס בעברית אז הצדק ניצח. נשמע את הגירסה המיוחדת מהתקליט
פ - גירסה איטלקית
ק - מה זה?
פ - איזה איטלקי אחד הופיע יום אחד ואמר - עשיתי רמיקס -
ק - אז זה יצא באיטליה בלי שידעתם מראש
פ - ידענו שיש משהו בסגנון
ס - באיטליה עושים הרבה דברים בלי שאף אחד יודע
פ - אף אחד לא יודע מה עושים באיטליה
ס - אתה לא יכול לדעת כמה תקליטים אתה מוכר שם ואיזה חברה מוציאה את התקליט
ק - חצי בוטלג
ס - חצי בוטלג, הכל שמה באוירה הזו
ק - אז לא הגעתם לארה"ב והתיאשתם והלהקה הגיע לקצה דרכה ומה שיצא "אחרי המוות" זה התקליט הזה "לייב". אתם רוצים להגיד עוד משהו על התקליט הזה?
ס - התקליט הזה כשמינימל היתה בשיא ההצלחה, האמת היא שאנחנו טיפה מאוכזבים מהותאה הסופית, זה לא יצא כמו שזה באמת נשמע בהופעה חיה
ק - עשיתם תיקונים באולפן?
ס - אנחנו כבר לא היינו באירופה ,באותה תקופה באנו לארץ להקליט את "סיפורים מהקופסא" ומינימל היה משהו ששיך לארץ וכשזה יצא אמרנו שזה לא נשמע טוב
פ - מה שיפה בתקליט הזה זה שהקלטנו אותו באיזה מועדון נוא נחמד בצרפת באולפן ויש לו סנטימנטים, ותודה לג'ייק שהיה שמה מנג'ר שלנו והוא מוזכר ב"1900", הוא זה שרץ אחרי הארנבות וצעק - אגם ענקית"
ק - קטע מתוך בלט. נעבור לעוד קטע שאף אחד לא מכיר
ס - זה אחד מהקטעים שהיו קדם "פור אנד אפייר" ז"א אספנו חומר
ק - כבר בידיעה שאתם עושים תקליט ישראלי או עוד לפני זה
ס - לפני זה. ז"א, התקליט הישראלי, ההצעה הגיעה לפורטיס כשהוא בא להופיע עם ז'אן קונפליק, אני חושב, הציעו לו והוא היסס וזה היה קצת יותר מאוחר. בינתיים מינימל נגמרה ורצינו להמשיך עם דבר חדש, לא קראו לזה "פור אנד אפייר" פשוט אספנו חומר ואחד הקטעים "סאונד אוף סיזרס" שלא הגיע בסוף לתקליט אבל הוא נמצא פה על איזה קסטה
פ - זה היה קטע "סאונד אוף סיזרס" הקלטה בייתית על 8 ערוצים
ק - השלב הבא זה שלב שהקלטתם את "פוריין אפייר" אבל לא הוצאתם את זה אלא קודם יצא "סיפורים מהקופסא" אז אנחנו נלך לפי הסדר שזה באמת קרה. קודם פוריין אפייר
פ - "פוריין אפייר" זה משהו שהתגבש בשנה האחרונה של מינמל אבל לא בוצע. ישבנו אני וברי על מכונה של 8 ערוצים והורדנו רעיונות, קטעים חיברנו דברים. וזה התגלגל לדבר הזה
ק - סאנדניה. מה זה המילים האלה?
פ - סאנדניה בעיראקית זה עציץ
ק - זה שחזרת לשיר ג'יבריש זה לא איזה נסיגה ממבחינת ההתפתחות שלך כאומן במקום להגיד דברים אתה שוב.
פ - אתה יודע, לפעמים אתה אומר שאמרת הכול ובא לך לשחק עם ההברות ואתה מרגיש מוזיקלית יותר מפותח. אסור לשכוח גם כן שאתה עושה מוזיקה
ק - התקליט הזה נועד גם ליצוא. הוא יוצא לחו"ל. להם זה נשמע כמו עברית רגילה, הם חושבים שזה שיר בעברית
פ - כן, הן בטוחים שאנחנו שרים בעברית אבל הסברנו.
ק - נעמי פורטיס שרה פה. הקטע הבא שנשמע מתוך התקליט את המילים שלו כתב סמי בירנבך
פ - כן, סמי כתב לנו שני טקסטים
ק - לכבוד הפרויקט הזה או שאריות מפעם?
פ - לא. מהשאריות של מינימל. התחלקנו בירושה וברי שר את זה
ק - שיר שנקרא "גווסט קנט ראן אווי". שיר נורא יפה
מה קרה עם "פוריין אפייר" האם זה עמד בציפיות , האם יש לזה המשך, האם זה בא במקום הקריירה הישראלית או במקביל או מה?
פ - זה נהיה עסק זכיזופרני באיזשהו שלב. קודם כל "פוריין אפייר" אנחנו חזרנו לפני חודשיים מסיור באירופה עם אתו הרכב שאנחנו עובדים פה - ז'אן ז'אק וגיל
ק - שאגב, לא כולם השתתפו בתקליט
פ - לא, הם לא השתתפו בתקליט אבל כלהקה התחלנו להופיע ביחד עשינו סיור שוויץ-צרפת-בלגיה-הולנד , קריעת תחת נוראית, כל יום הופעה והתגובות טובות. עשינו כמה תוכניות טלוויזיה ורדיו
ק - היה קליפ מאוד מוצלח
פ - קליפ שמראים אותו ב אמ.טי.וי גם באמריקה דרך אגב, אולי אנחנו עוד נגיע לאמריקה, הקליפ הגיע לפנינו ויש דיבורים על עשיה של תקליט חדש
ק - יש לך זמן לזה עם כל הפעילות הישראלית?
פ - נמצא. אנחנו לא חושבים כל הזמן להופיע, ז"א נעשה הופעות בארץ ובאיזשהו שלב אנחנו נעצור. אני נגד זה שמופיעים, ההופעה 2000 פעם
ק - אבל בעצם "פוריןן אפייר" הופיעו רק פעם אחת פה, אם אני לא טועה
פ - אני לא חושב שנופיע הרבה עם "פואיין אפייר" בארץ, אני לא רוצה לגרום לקהל ממש לבלבול
ק - ואתה גם לא מבצע את החומר הזה בהופעות שלך
פ - לא, אולי נפתיע, נעצור, נזמין את "פוריין" לבמה והם יעלו וירדו
ק - הם , הה?
פ - הם זה הנגנים , ז"א, כולם ירדו, לא, זו בדיחה. תראה, "פוריין אפייר" זה משהו סנטימנטלי שקושר אותי ואת ברי ועכשיו גם את שאר החבר'ה בלהקה לחו"ל חו"ל זה בכל זאת עדיין עסק מאוד מגרה. העבודה עם אנשים, מפגש עם קהל שונה כל פעם וקשה לוותר על זה
ק - אז אל תוותר
פ - לא, לא מוותר
ק - זה קטע שנקרא "איסט און פייר" שמיד אחריו נשמע קטע שקשור לזה
פ - הקטע שקשור לזה, זו להקה אחרת שקוראים לה "פרידה אינטרנשיונל" וזה בעצם רמיקס ל"איסט און פייר" שבוצע ע"י מיסטר ביג מאוס
ק - עכבר גדול או פה גדול?
פ - עכבר גדול. זה מיקס עם אסיד, האוס
ק - אני מבין שהוא לקח כל מיני הקלטות ששימשו גם למיקס הזה ובילבל אותם והוציא משהו אחר
פ - שמענו ועשינו "טפו, איכס", לא אהבנו את זה
ק - ובכל זאת נשמיע את זה כי זה קטע נדיר של סחרוף



המשך המרתון כאן בקרוב.. תודה עינת . אנחנו מחכים לקסטות הבאות


3 תגובות:

  1. מעולה, תודה!!! מחכים לעוד :)

    השבמחק
  2. פאדיחה עם כל הטעויות, זה לא "סאונד אוף סיזרס" - זה "סאונד אוף סיזן". אבל כל הכבוד על העבודה הקשה.
    שנים אני מחכה לשמוע את הסוף של זה, בזמנו שמעתי חלק, אבל לא עד הסוף. (גם עכשיו לא שמעתי את הסוף, אבל אולי בקרוב?)

    השבמחק
  3. ענק. כל הכבוד למי שהעלה.

    השבמחק